Székhely:
2310 Szigetszentmiklós,
Szerelő utca 2.

Telefon: +36-20/851-3307

E-mail:  grb@gurollbelt.hu

Raktáráruház:
2310 Szigetszentmiklós,
Szerelő utca 2.

Telefon: +36-70/724-5966

E-mail:  info@gurollbelt.hu

Nyitva tartás:

Hétfő - Csütörtök: 7.30 - 15.00
Péntek:                    7.30 - 13.30

Elérhetőség:

Térkép


GPS koordinátak:
     19° 1' 31.3" KELET
     47° 21' 39.6" ÉSZAK



Partner

        2VD Géptervező és
             Kereskedő Kft.


  • Ipari tömlők
  • Szennyfogó gumiszőnyegek
  • Álláskönnyító gumiszőnyegek
  • Lágy PVC szalagfüggönyök
  • Gumiprofilok, fém-gumi termékek
  • Gépészeti berendezések, alkatrészek tervezése, fejlesztése, átalakítása, korszerűtése, kivítelezése
  • Tervdokumentáció elkészítése
  • Műszaki szaktanácsadás

ACÉLBETÉTES GUMIHEVEDEREK

Az acélbetétes hevederek alkalmasak szén, érc, só, agyag, cement, vasérc, egyéb haszon anyagok szállítására, használatosak bányákban, külszíni fejtésekben, dúsító üzemekben, széntározókban és hőerőművekben. Acélbetétes szállítószalagokat alkalmaznak ahol nagy szállítási teljesítményre van szükség, távolsági szalagoknál, bonyolult domborzati viszonyok, nagy szállítási szintkülönbségek esetén.

A leggyakrabban használt acélbetétes hevedereket a következő paraméterekkel gyártják:

  • szélesség 800÷2400 mm;
  • összvastagság 14÷40 mm;
  • szakítószilárdság 800÷5400 N/mm;
  • acélsodrony átmérő 3,7÷11,2 mm;
  • hordfelület vastagság 6÷16 mm;
  • hajtott felület vastagság 4÷10 mm.

Az acélbetétes hevederek karkaszból, hord és hajtott oldali fedlapból, valamint szegélygumiból áll. A karkasz gumiba vulkanizált horganyzott sodronyok, melynek egyik fele jobb, a másik fele bal sodratú, a hevederben hosszirányában fekszenek, a heveder nyúlását veszik magukra.
A sodrony átmérőjétől függően két különböző konstrukciójú lehet 7x7 vagy 7x19. A sodrony alatti és feletti gumirétegek (ágyazógumi) védik a korróziótól és károsodástól. A karkasz védelmét szövet, vagy fémhálós bréker alkalmazásával oldják meg.



Leggyakrabban használt, acélbetétes heveder fedlap típusok:


Fed-
lap
minő
ség
Szab-
vány
Nyúlás
min. [%]
Szakító
szilárd-
ság
min, [Mpa]
Kopás
max. [mm3]
Üzemi hőmérséklet tartomány
[°C]
Alkalmazási terület

X
DIN
33131
ISO 10247
400
17
150
-30 - +60
Általános rendeltetésű, standard, acélbetétes gumiheveder használható vasérc, antracit, középkemény kőzetek, koksz, mészkő stb. szállítására.
             
Y
DIN 33131
ISO 10247
400
20
150
-45 - +70
Általános rendeltetésű, fokozottan kopásálló, acélbetétes gumiheveder használható kohászati ércek, kemény kőzetek, kvarctartalmú vasérc stb. szállítására.
             
W
DIN 33131
ISO 10247
400
18
80
-60 - +70
Általános rendeltetésű extra fokozottan kopásálló, acélbetétes gumiheveder használható barnaszén, kőszén, öntő homok, puha meddőréteg, kén, agyag, samott, homok, kőzúzalék, só cement stb. szállítására.




Speciális rendeltetésű acélbetétes heveder fedlap típusok:


Fed-
lap
minő
ség
Szab-
vány
Nyúlás
min. [%]
Szakító
szilárd-
ság
min, [Mpa]
Kopás
max. [mm3]
Üzemi hőmérséklet tartomány
[°C]
Alkalmazási terület

R
DIN 22102
400
20
90
-60 - +60
Speciális rendeltetésű fagyálló, acélbetétes gumiheveder használható alacsony működési hőmérséklet -60°C-ig esetén.
             
K
DIN 22131
DIN 22103
DIN 22104
ISO 340
450
22
130
-30 - +60
Speciális rendeltetésű, nehezen éghető, antisztatikus, acélbetétes gumiheveder használható fokozott robbanás és tűzveszélyes üzemeltetési körülmények között.
             
V
DIN 22129
350
15
150
-5/30 - +50/110
Speciális rendeltetésű, önkioltó kivitelű, acélbetétes gumiheveder használtató földalatti, fokozott tűzbiztonságot követelő munkákhoz, főként szénbányákban alkalmazzák.
             
T
DIN 22102
450
20
100
-30 - +150
Speciális rendeltetésű, hőálló kivitelű, acélbetétes gumiheveder használtató forró max. +150°C-os anyagok szállítására.




Acélbetétes gumihevederek javasolt fedlap vastagsága:


Alkalmazás
Szállítandó közeg
Felső fedlap
[mm]
Alsó fedlap
[mm]

 Föld alatti és felszíni szállító szalagok.
Osztályozott szén, kavics, meddőkőzet.
6 - 8
4 - 6
       
 Rövid felszíni és földalatti átrakók.
Szén, érc, meddőkőzet.
8 - 10
5 - 6
       
 Fejtő és átrakógépek szállító szalagjai.
Szén, érc, kő rögök.
12 - 16
6 - 8




Standard kivitelben az alábbi acélbetétes hevederek gyárthatók:


Heveder típus
ST800
ST1000
ST1250
ST1600
ST2000
ST2500
ST3150
ST4000
ST5000

Szilárdság [N/mm]
800
1000
1250
1600
2000
2500
3150
4000
5000
                   
Leggyakrabban alkalmazott fedlap vastagság
[mm]
6+4
7+5
9+6
10+6
14+6
14+6
14+7
15+8
16+10
                   
Heveder vastagság
[mm]
13,5
14,0
14,0
19,5
19,5
25,0
26,0
29,0
32,0
                   
Pászma átmérő [mm]
3,7
3,7
4,4
5,2
5,2
6,8
7,6
8,8
10,6
                   
Pászmák közti távolság
[mm]
15
12
14
15
12
15
15
15
17
                   
Heveder szélesség
[mm]
800 ÷ 2400



Az acélbetétes szállítószalagok alapvető előnyei:

  • az acél pászmák nagyfokú szakítószilárdsága;
  • nagyon kismértékű nyúlás (0,5%-os);
  • nagyfokú hosszanti rugalmasság, aminek köszönhetően a hajtódob átmérője kisebb, mint az ugyanolyan szilárdságú szövetbetétes gumihevederek esetén;
  • a jó keresztirányú rugalmasság elősegíti nagyfokú vályúsodást keskeny szalagok esetén is;
  • nagyon nagy fedlapvastagságok lehetségesek ennél a heveder típusnál;
  • nagyfokú szilárdság a feladó pontokban nagyméretű darabok esetében is;
  • kiváló egyenes futás;
  • végtelenítések fokozott szilárdsága;
  • hosszú élettartam.

Jelölések:

 

Átütés és vágás elleni védő betétek (Breaker-ek)

A hevederek sérülésének legelterjedtebb fajtája a feladáskori átütés, illetve a heveder fedlapjába beakadt tárgy következtében történő hosszanti elhasadás. Az ilyen jellegű sérülések ellen jól bevált védelmi módszer a heveder egyik, vagy mindekét oldali beépített keresztirányú acél, vagy szintetikus szálból készült szövet alkalmazása.
A következő előnyökkel rendelkezik:

  • 2-3 soros átütési szilárdság növekedés feladásokkor;
  • vágási ellenállás megduplázódása;
  • jó kötés a gumihoz;
  • korrózió és rothadás védelem.
A bréker rétegek az alkalmazástól függően felül, alul, vagy mindkét oldalon helyezkednek el lehetőség szerint közel a pászmákhoz. Ez garantálja a gumival jó kapcsolatot és az átütési ellenállás növekedését.